Sunday 20 October 2013

Hari BioVelocity Perkongsian Cerita Testimoni

Pada 29 September 2013 yang lalu telah berlangsung satu majlis perkongsian cerita dan pengalaman rakan kongsi dan testimoni-testimoni pengguna Bio Velocity Sleepmate.

Pelbagai cerita dari pesakit seperti asthma, lemah jantung, arthritis, cerebral palsy (kecacatan saraf otak), lumpuh malah sakit jiwa telah mendapat manfaat positif dalam masa kurang 30 hari dari BioVelocity Sleepmate.


Ramai orang tanya, macam mana rupa Bio Velocity tu..? Berat ke..?

Bio Velocity Sleepmate sangat ringan macam sehelai comforter biasa dan dalam ukuran Queen size.

Tidak mengandungi bahan-bahan pelik seperti magnet atau logam di dalamnya. Hanya benang-benang FIR dan Garam Buluh, bahan yang menjadi trademark produk-produk Hai-O.

Walaupun baru setahun di pasaran, sambutannya sangat luar biasa kerana ia kaedah perubatan moden tanpa perlu menelan atau menyapu ubat.

Just tidur saja di atasnya...atau boleh juga dibuat selimut.  Senang kan??


Pembuatan Bio Velocity adalah dari gelombang tenaga matahari dan disimpan dalam garam laut dalam. Kemudian diseimbangkan kedua-dua elemen dan disuntik dalam Bio Velocity.



Apa keistimewaan Tenaga Matahari?? Setiap kejadian pasti ada kelebihannya.


Kenapa TILAM bukan barang lain?? Ini kerana lumrah kehidupan manusia ingin rehat atau tidur yg secukupnya tapi adakah BERKUALITI?? Dalam kata lain pernah tak kita tidur tapi KERAP BERJAGA?? Secara saintifiknya manusia perlu tidur sekurang-kurangnya 8 jam. Jika KURANG TIDUR, sebab tu terjadinya PENING, MIGRAIN, SAKIT PERUT dan pelbagai penyakit lain. 


Bio Velocity sebenarnya telah dijalankan kajian selama 20 tahun dulu. Tapi baru dipasarkan tahun lepas. Ini kerana pakar dari Rusia lah yg menjalankan keberkesanan Bio Velocity pada kehidupan harian manusia.


Kajian dibuat pada 40 orang yg tidur dgn Bio Velocity dan brand pelapik tilam yg lain selama 30 minit pada 4 kategori di bawah.


Hasil kajian menunjukkan SEBELUM penggunaan sistem cakera badan TIDAK SEIMBANG manakala SELEPAS hampir semua dalam keadaan yg SEKATA!


Selain itu juga PENINGKATAN TENAGA seperti ditunjukkan pada gambar kanan dgn kehadiran warna pink dan biru di sekitar badan peserta.  


Juga terdapat kajian untuk imbas kadar radiasi oleh MINT Bangi menunjukkan TIADA radiasi pada Bio Velocity.


Berikut adalah sebahagian testimoni yg berjaya pada hari tersebut. 

1. Sarjan Tarmizi - lumpuh kekal selepas kemalangan dan dapat kad OKU

Berita terkini: Telah mendapat kebenaran doktor untuk bekerja semula!


2. Stephen - mengalami Neurotmesis (kerosakan saraf tunjang) sejak umur setahun dan dikesan penyakit tibi masa umur 2 tahun dan diklasifikasi sebagai lumpuh kekal dan mendapat kad OKU


 Berita terkini: Berlari, berjalan, melompat secara normal macam tak pernah sakit sebelum ni dan sudah bersekolah selama 4 bulan, padahal masa umur 2 tahun kepala terpaksa ditebuk sebanyak 8 skru kat kepala. Peritnya!

3. Darwisy - Celebral Palsy (Kecacatan saraf otot). Masa kelahiran tak menangis dan perkembangan agak lambat (tak bercakap, tak bole pegang atau genggam tangan, tak bole berdiri) dari anak lain.


Testimoni paling sedih kerana ayahnya terlampau sedih bila anak tak bagi respons langsung. Dan gembira sekarang kerana anaknya at least bole sebut mama, papa,adik. Anugerah Allah perlu dijaga dgn penuh amanah!
Berita terkini: Bole bercakap secara perlahan, bole pegang barang dan bole berdiri.

4. Haji Harun - Lemah jantung sejak 10 tahun dan Arthritis sejak 5 tahun dulu. 

Merupakan bapa kepada ahli GLAM, Dr Hasbi (gambar bawah). Pada mulanya kurang percaya dengan tilam dapat pulihkan penyakit bapanya dan tidak beri harapan pada bapanya. Hanya beritahu suruh tidur atas tilam ni je. Selepas 3 hari dapat panggilan telefon dari bapanya dah bole berjalan secara berkala. Alhamdulilah!


Dan banyak lagi tapi ni antara yg menyayat hati apabila pengorbanan seorang ayah, nenek dan isteri dalam menjaga kesihatan mereka. Tapi mampukah kita sebagai anak membalas jasa ayah dan ibu bila mereka sakit tenat nanti?? Bolekah kita jaga mereka sebaiknya mereka menjaga kita masa kecil??

Oleh itu jangan berkira tentang setiap kewangan yg akan kita sumbangkan pada orang lain. Jangan KEDEKUT. Kadang-kadang Melayu memang berkira bab duit lebih lagi barang yg nampak remeh. Tapi handphone berharga RM1000++ mungkin tak kisah kan?? (oopppssss...sorrryyy)

Renung-renungkan!

Call/Sms/Whatsapp

Mariya @ 019-933 7530

FREE DEMO utk sekitar Kuantan - Kemaman!!

No comments:

Post a Comment