Monday 28 October 2013

JUST A MOM??!!!

Panas tul topik hari ni...kan??

Ini petikan yang saya baca tadi sehingga saya terpanggil nak tulis pasal topik ni.

' JUST A MOM...?? I cant stand it when people say "You're just a Mom".. Yes, I am a Mom (and a damn good one) ! Thats make me an alarm clock, cook, maid, waitress, teacher, nurse, referee, handyman, security officer, photographer, counsellor, event planner, hairdresser, personal assistant, ATM & I scare away a boogie man.

I dont get paid holiday, sick day or days off. I work DAY & NIGHT. I am a call 24/7 for the rest of my life.

That's just BEING A MOM??!!

I may not be anything to you, but I am everything to someone!! Re-post if you're a proud MOM, who would do ANYTHING on this planet for your children.'

By Dave Sommers


Ye lah..memang saya hanyalah seorang IBU dan selagi bernyawa memang saya akan kekal sebagai IBU.

IBU yang membawa bayi selama 9 bulan 10 hari di dalam perut..

IBU yang kesakitan bertarung nyawa ketika ingin melahirkan seorang bayi lahir ke dunia..

IBU yang bersengkang mata menjaga bayi dan menahan nafsu makan serta melakukan rutin-rutin yang rumit ketika berpantang..

IBU yang menjalankan pelbagai tugas mengikut keperluan anak-anak..

Itulah IBU...JUST A MOM??!!!

Tapi segala yang saya dan kaum IBU lain buat, kami tak pernah merungut..tak pernah meminta ganjaran..kerana ganjaran dari Allah itu pasti..

Sebagai IBU kepada 4 orang cahayamata yang berkerjaya dan membuat side income secara online, rutin harian saya amat memenatkan..

Namun semuanya seakan tidak dirasai kerana kita ikhlas melakukannya..demi kesenangan anak-anak

**NAWAITU**


Share kisah anda sebagai seorang IBU kerana mungkin kisah anda menarik untuk kita kongsi bersama...

No comments:

Post a Comment